Kundeavis og kundemagasin

Å lage en kundeavis eller et kundemagasin er ingen spøk. Den skal fylle flere viktige funksjoner:

  • Opprettholde kontakt med kunder
  • Vise mangfold og bredde i deres tilbud av varer og tjenester
  • Vise kunnskap og kompetanse hos medarbeiderne

Sosiale media, epost og annen elektronisk kommunikasjon er rimelig og effektivt når det brukes riktig.

Kundemagasin eller kundeavis er uslåelig

Men en kundeavis eller et kundemagasin er uslåelig når du vil ha fram mye informasjon, enten det en éngangsutgivelse, en fast årlig produksjon eller nye utgivelser med jevne mellomrom gjennom året.

Uansett er det viktig at man lager en publikasjon som når fram til leseren, i dobbel forstand:

  1. Med interessant innhold og god utforming vil mottakeren være interessert i å lese den.
  2. Med riktig distribusjon får mottakeren anledning til å lese den. Kan hende han/hun både tar vare på den og deler den videre også. 

Vellykket kundeavis og kundemagasin på 1-2-3